خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط

خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط یکی از بهترین کتاب‌های دنیای اقتصاد است. شناخت دنیای اقتصاد احتیاج به علم و آگاهی زیادی دارد. بر همین اساس بهتر است توجه داشته باشید که از منابع مفید و کاربردی استفاده کنید.

دنیای اقتصاد پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که در بدو ورود، ممکن است با چالش‌های زیادی مواجه شوید. موردی که در این کتاب نیز به آن اشاره می‌شود، صبر است. برای رسیدن به موقعیت مناسب در دنیای اقتصاد، صبر، اولین فاکتور به حساب می‌آید که در نهایت منجر به دستاوردهای زیادی می‌شود.

در ادامه به توضیح خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط می‌پردازیم و امید است با مطالعه این مقاله به جایگاه مناسبی در دنیای اقتصاد برسید و از نقطه‌ مد نظر خود را در مسیر موفقیت، عبور کنید.

مارک داگلاس و خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط

مارک داگلاس در خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط به بیان تجربه‌هایی در زمینه تجارت و تریدر پرداخته است که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

تجربه تریدرها

موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که همه تریدرها احساساتی چون ترس، شکست و… را تجربه کرده‌اند. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، عبور از این نوع احساسات است. افرادی که از این مراحل عبور کرده‌اند، توانستند به موفقیت زیادی در زمینه کاری برسند.

داگلاس معتقد است افرادی به موفقیت در زمینه‌های مختلف مخصوصاً زمینه‌های مالی می‌رسند که، توانایی مدیریت‌کردن احساسات خود را داشته باشند و از آن عبور کنند. او معتقد است موفقیت زمانی به دست می‌آید که افراد از منطقه امن خود فاصله بگیرند و توانایی مدیریت احساسات خود را داشته باشند که همین موضوع زمان زیادی را از افراد می‌گیرد.

اندیشیدن و موفقیت

تریدرهای موفق زمان زیادی را صرف اندیشیدن می‌کنند. آنها به عملکرد بازار و البته فرایند موفقیت خودشان فکر می‌کنند. همچنین، زمانی را اختصاص می‌دهند که آمادگی بیشتری از لحاظ ذهنی برای موفقیت در چالش‌های کاری خود پیدا کنند.

تریدرهای موفق از نظر خلاصه کتاب معامله‌گر

واقعیتی که وجود دارد، تعداد کمی از تریدرها به سود می‌رسند و تریدرهای دیگر سودی را از فعالیت‌های خود به دست نمی‌آورند. تریدرهای موفق از شکست خود ناامید نمی‌شوند و با بررسی موانع سر راه خود، به مسیر ادامه می‌دهند. در ادامه بررسی خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط توجه داشته باشید که در موارد قدرت ذهن را دست‌کم نگیرید؛ پس بهتر است با چالش‌های ذهنی خود مواجه شوید و بعد از هر شکست برای افزایش قدرت ذهنی و روح خود وقت بگذارید که در نهایت به رشد و پیشرفت مناسب برسید.

سود تریدرها

به این موضوع توجه داشته باشید که سود یک تریدر در واقع ضرر تریدر دیگر است. وقتی تریدری در کار خود سود می‌کند که فرد دیگری سود خود را ازدست‌داده و ضرر کرده باشد. این موضوع را طی معاملات، همواره ملکه‌ی ذهن خود کنید.

راه آسانی ندارید

برخی افراد بر این باورند که تریدر بودن راه آسانی است. این افراد درک آسانی از این مسیر ندارند و فقط در جهت اثبات خود، این مسیر را آسان فرض می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از تریدرها قبل ازدست‌دادن سرمایه خود حتی از مرحله رشد نیز عبور می‌کنند. پس به حرف‌های دیگران در مسیر خود، اهمیت ندهید.

آغاز راه

بیشتر افراد بر این باورند که ترید کردن، مسیر راحتی است؛ اما به این موضوع توجه نمی‌کنند که این موضوع یک تله روان‌شناختی است که افراد زیادی را قربانی خود کرده است. پس به این موضوع توجه داشته باشید که مسیر ساده و آسانی را در پیش ندارید اما با صرف زمان و کارکردن می‌توانید پیشرفت خوبی در کار خود داشته باشید.

قواعد بازی تریدرها

شما به‌عنوان یک تریدر باید مدام در حال تحلیل و بررسی قیمت‌های بازار بر اساس عقاید خود و پیش‌بینی آینده باشید. مادامی که قیمت‌ها در نوسان هستند، می‌توانید با این بازی به خرید و فروش بپردازید و سود بیشتری به دست آورید.

دقت کنید که این موقعیت برای سایر تریدرها نیز وجود دارد و هر کدام از آن‌ها بسته به شرایط خود، در این زمینه فعالیت می‌کنند و به سود می‌رسند. پس در هر حال به نوسان بازار توجه داشته باشید و از آن استفاده کنید.

کسب سود بدون مهارت

ممکن است شما بدون دانش قبلی از تریدهای مختلف، سود کنید. اما به این نکته توجه کنید که بدون دانش هیچ کاری را نمی‌شود به سرانجام رساند؛ همواره این احتمال وجود دارد که پس از مدتی، مقدار سودی را که به دست آورده‌اید و حتی مقدار بیشتری از آن را از دست می‌دهید.

عکس‌العمل مناسب از دیدگاه خلاصه کتاب معامله‌گر

با توجه به خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط، یک تریدر بهتر است عواطف و احساسات خود را در شرایط مختلف بروز دهد. اما توجه داشته باشید، از راه‌های درست و اصولی به بیان عواطف خود بپردازید. بر همین اساس توجه داشته باشید که ابراز احساسات شما باعث آسیب رسیدن به کسی نشود.

ورود و خروج تریدرها

ذهن تریدرها در هنگام ورود به معامله، به خصوص معاملات فارکس، حول اتفاقاتی چون سود و افزایش سرمایه می‌چرخد و در هنگام خروج به مسائلی چون، شکست، از دست‌ دادن سرمایه و… می‌اندیشد. با توجه‌ به این موضوع می‌توان متوجه شد چرا تریدرها علاقه زیادی برای ورود به معاملات دارند و نسبت به خروج از معاملات حس خوبی ندارند.

ایجاد فرصت سود به سبک خلاصه کتاب معامله‌گر

تریدرها برای ایجاد سود بیشتر باید فرصت‌های مطلوب بیشتری را نیز خلق کنند. بر این‌ اساس برای سود بیشتر باید اقدام به خرید و فروش و در نهایت موجب حرکت قیمت‌ها می‌شود، سود بیشتری را نیز برای آنها به همراه دارد.

ترید و طمع

شاید بتوان گفت مهم‌ترین موضوعی که در ترید کردن باید آن را بیاموزید، اعتماد به بازار است. به بازار اجازه دهید که خودش مسیر را به شما نشان دهد و بر اساس تحلیلی که از شرایط بازار به دست می‌آورید، اقدام کنید. سعی کنید شما برای بازار تعیین تکلیف نکنید و با روند سیال آن پیش بروید که در نهایت آسیبی به معاملات شما وارد نشود.

شما گام بعدی را تعیین نمی‌کند

بازار به شما خواهد گفت که اقدام بعدی چیست و چه تصمیمی باید بگیرید. هرچقدر که قادر باشید، ذهن خود را از خشم و انتقام از بازار دور کنید، و از همه مهم‌تر عجله نکنید، بازار به شما نشان خواهد داد که در اقدام بعدی چه مواردی را باید در نظر بگیرید.

با توجه به خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط، ارتباط زیادی بین این دو وجود دارد و بیشتر افراد آن را نادیده می‌گیرد. اگر شما این موارد را در نظر بگیرید بیشتر حریفان خود را از میان برمی‌دارید.

قانونی وجود ندارد

توجه داشته باشید برای مسیر خود قانون داشته باشید، اما باید برای پیشرفت و رشد شما باشد و در هیچ مقطعی نیاز به توضیح آن برای افراد دیگر ندارید. شما از قوانین خودتان پیروی می‌کنید.

آنالیز معاملات گذشته

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، تحلیل و آنالیز معاملات قبلی خود است. اگر درک درستی از رفتار و عملکرد خود درگذشته نداشته باشید، طبیعتاً عملکرد درستی در آینده نیز نخواهید داشت. بعد از خروج از هر معامله سعی کنید، عملکرد خود را به‌خوبی بسنجید و از مسیرهای اشتباهی که طی کردید، دید روشنی پیدا کنید.

اعتماد به خود

به این موضوع توجه داشته باشید، بازار به فردی که از خود و معاملاتش مطمئن است، هیچ آسیبی نمی‌رساند. برای دوام و پایداری خود در بازار به این نکته توجه داشته باشید که تحت هر شرایطی، به ارزیابی عملکرد خود بپردازید که یک اشتباه را دوبار تکرار نکنید.

خلاصه کتاب معامله‌گر منضبط نمونه جامع و کاملی برای ورود به دنیای اقتصاد و شروع معاملات است. توجه داشته باشید، برای خواندن این کتاب اگر هیچ تجربه‌ای ندارید، بهتر است از افرادی که در این زمینه تجربه دارند، کمک بگیرید که در آغاز راه با چالش‌های متعدد مواجه نشوید.

مورد دیگری که بهتر است به آن توجه داشته باشید، اعتماد به خود است. در آغاز این راه بهتر است با فراگیری آموزش‌های لازم، علم ورود به این زمینه را بیاموزید و در مراحل بعدی به دانسته‌های خود اعتماد کنید. با اعتماد به خود تحت هر شرایطی در این مسیر موفق خواهید شد.


بیشتر بخوانید: 

10 کتاب برتر روانشناسی معامله‌گری که باید خوانده شوند

پنج الگوی قدرتمند کندل استیک(الگوهای کندلی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا