تحلیل تکنیکال یورودلار(EURUSD)

"Monthly+W1+D1"

تحلیل تکنیکال EURUSD (امواج الیوت+پرایس اکشن)

تایم ماهانه : جفت ارز یورودلار از سال 2008 تا امروز در یک کانال نزولی در حال نوسان است.ناحیه 1.2500 یکبار در سال 2018 مورد حمله گاوها قرار گرفت که در نهایت با عرضه قوی خرس ها روبرو شد و حدود 1800 پیپ ریزش را به مرور تجربه کرد. از این رو ناحیه ریزش مورد نظر به عنوان Supply Zone (ناحیه عرضه) در چارت مشخص کردیم. در ادامه میبینیم که قیمت بعد از اینکه به ناحیه تقاضا(demand Zone) در حدود 1.0700 رسید، با حمایت خریداران و قوت گرفتن جان گاوها با در پیش گرفتن رالی صعودی ، دو بار به منطقه عرضه خود را رسانده و در نهایت تا به اینجا خرس ها قیمت را رو پایین هدایت کرده اند و ظاهرا بازی پینگ پنگ را در بین دو ناحیه شاهد هستیم. در این بین خط سبز رنگ 1.1600 نقش حمایت و مقاومت را به خوبی ایفا کرده و این ناحیه برای ما اهمیت بالایی دارد.

تایم هفتگی: در تایم هفتگی رالی صعودی را در داخل کانالی به شکل 5 موجی پیشرو مشاهده میکنیم.در ادامه ریزش ها را میتوانیم به عنوان Abc  ببینیم ولی با توجه به اینکه هیچوقت بازار قابل پیش بینی نیست، به سبک رابرت ماینر امواج را 1orA و 2orB و 3orC مینامیم تا برای هر سناریویی آمادگی داشته باشیم.

حط آبی رنگ حمایت،مقاومت مهمی است که واکنش های دقیق و مناسبی داشته است.شکست و پولبک به این خط یکی از ستاپ های مناسب فروش برای جفت ارز یورودلار میباشد که در تایمهای پایینتر میتوان دقیقتر بررسی نمود.

 

تایم روزانه: در تایم روزانه میتوان الگوی کنج(خطوط بنفش) را مشاهده نمود که البته هنوز کامل شکل نگرفته و باید صبر کرد تا رفتار و نشانه های بازار را مشاهده کرد.به هر حال دو ستاپ را میتوان در نظر گرفت، اگر قیمت به الگوی کنج احترام بگذارد در حوالی زون قیمتی 1.1600(تجمیع فیبوهای مختلف امواج+خط سبز رنگ حمایتی از تایم ماهانه) میتوان انتظار کندل های قوی صعودی را داشت که نشانه های خوبی برای تکمیل الگوی صعودی ما میباشد.

اگر قیمت زون قیمتی 1.1600 را با قدرت بشکند، انتظار ریزش قیمت تا منطقه تقاضای بعدی (حداقل تا 1.1400) را خواهیم داشت.

آپدیت Eurusd (تحلیل شماره 2)

“تحلیل فوق صرفا ارائه دیدگاه تکنیکال مجموعه فارسی چنج برای علاقمندان به بازار فارکس میباشد”

“مسولیت هرگونه سود و ضرر به عهده شخص معامله گر است”

عامل اصلی موفقیت و ماندگاری در بازارهای مالی مدیریت ریسک و سرمایه دقیق میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا