استراتژی اسکالپ به کمک EMA و MACD

استراتژی اسکالپی که در این مقاله آموزشی بررسی می‌کنیم، استراتژی است که تمرکز آن به معامله از اصلاح یا بازگشت‌های بازار است. اصلاح یعنی حرکتی که قیمت در خلاف جهت روند اصلی به راه می‌اندازد و پس از پایان اصلاح دوباره در مسیر روند اصلی قرار می‌گیرد.

استراتژی اسکالپ اصلاحی با میانگین متحرک نمایی و مک دی

در این استراتژی معاملاتی از دو اندیکاتور میانگین متحرک نمایی ۵۵ و اندیکاتور MACD استفاده شده است. در این استراتژی باید سعی کنید از پولبک یا اصلاح‌های جزئی بازار که به میانگین متحرک نمایی یا EMA55 ختم می‌شوند، برای معامله استفاده کنید. در تنظیمات اندیکاتور MACD بایستی توجه کنید که مقادیر پیش‌فرض مک دی (۱۲،۲۶،۹) است، اما برای این سیستم باید از تنظیمات (۴،۹،۶) استفاده کنید.

اکثر افراد فکر می‌کنند که اسکالپینگ را باید در تایم فریم‌های پایین‌تر انجام داد. اما این استراتژی اسکالپ به شما کمک می‌کند تا در هر تایم فریمی که دوست داشتید کار کنید! با این حال توصیه می‌شود که از نمودارهای زیر یک‌ساعته استفاده کنید. حد سود معاملات در این استراتژی معمولاً ۲۰ پیپ است، اما اگر از تایم فریم‌های پایین‌تر استفاده کنید، بهتر است که حد سود را ۱۰ پیپ در نظر بگیرید.

سیگنال خرید

برای ورود به معامله خرید، باید چند شرط کلیدی را در نظر بگیرید:

  • قیمت باید بالای EMA55 باشد.
  • قیمت باید از بالا به EMA55 برخورد کند.
  • زمانی که قیمت از بالا به EMA55 برخورد کرد، باید اندیکاتور MACD وارد محدوده مثبت شود.

وقتی دو شرط بالایی تحقق یافتند، زمان ورود به معامله خرید فرا رسیده است. معمولاً در استراتژی‌های معاملاتی برای تعیین حد ضرر و حد سود از تئوری‌های مختلفی استفاده می‌شود و هر کس رویکرد خاص خود را دارد. اما در این استراتژی اسکالپ توصیه می‌شود که حد سود را ۱۰ تا ۲۰ پیپ در نظر بگیرید و حد ضرر را هم به فاصله ۵ پیپی قرار دهید.

آموزش فارکس استراتژی اسکالپ اصلاحی 1 مقالات فارکس:‌ استراتژی، روانشناسی و کنترل ریسکسیگنال خرید. این سیگنال خرید در دو مرحله صادر می شود. در مرحله اول قیمت در قالب حمایت به EMA55 برخورد می کند و در مرحله دوم هم اندیکاتور MACD وارد محدوده مثبت می شود.

سیگنال فروش

برای بررسی سیگنال فروش، باید روند EMA55 نزولی باشد. عبور قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۵ نشان می‌دهد که بازار به احتمال زیاد روند نزولی قوی را تجربه خواهد کرد. اما در این استراتژی ما به دنبال معاملات پیرو روندی نیستیم. بلکه می خواهیم از پولبک، اصلاح و برخورد های مجدد بازار به EMA55 سود کنیم!

پس قیمت باید بر عکس روند نزولی، بالا بیاید و اصلاح کند. این اصلاح قیمتی باید به EMA55 در قالب مقاومت برخورد کند. در اولین برخورد اگر اندیکاتور مک دی هم منفی شد، می‌توانید وارد معامله فروش شوید. توجه داشته باشید که اگر اندیکاتور مک دی منفی نشود، نباید وارد معامله فروش شد. از آنجایی که اندیکاتور مک دی تأخیر دارد، این طبیعی است که اول سیگنال با EMA55 ظاهر و با اندیکاتور MACD تائید شود.

آموزش فارکس استراتژی اسکالپ اصلاحی سیگنال فروش 2 مقالات فارکس:‌ استراتژی، روانشناسی و کنترل ریسکسیگنال فروش. همان طور که مشاهده می کنید، اول قیمت در قالب مقاومت به EMA55 برخورد کرده و بعد از چند کندل، اندیکاتور مک دی هم این سیگنال فروش را تایید کرده است.

توجه!!!

این استراتژی اسکالپ نیازمند سیستم مدیریت ریسک قوی است! نباید معاملات شما در معرض ریسک جدی قرار بگیرند. توصیه می‌شود که در این استراتژی از سیستم مدیریت ریسک ۲ درصدی استفاده کنید. حد ضرر معامله شما باید کمتر از ۲ درصد از کل حساب باشد. اگر موجودی حساب ۱۰۰۰ دلار است، حد ضرر یا حداکثر زیان معامله باید کمتر از ۲۰ دلار باشد.


بیشتر بخوانید : راهنمای جامع استراتژی معاملاتی خلاف جهت (Contrarian Trading)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا